Hello, kids!
First of all I 'd like to share with you some of the drawings I have received in the last days.
Today we have to do a bit of Social Science. We started a new unit a few days ago (unit 3: water), and we talked about rivers, oceans, seas and lakes. Today we are going to talk about rivers. This is the information you can find on PB page 46 .
The first photograph shows some important aspects about rivers.
This second photograph tries to explain the stages of a river (son los diferentes lugares en el río, desde que comienza hasta que desemboca: from the source to the mouth).
(como dice Gabriel, tengo que dejar de ir a esa escuela de arte).
So, after reading that information, let's see if you can do the next activities...
1. Draw a river and label the most important parts.
2. Try to do the next worksheet. Read it carefully and slowly.
3. I found a song about rivers. You may like it (en la canción aparecen muchas cosas sobre ríos que no hay que aprender, pero sí que hace un repaso de las distintas fases que puede ser interesante).
No hace falta decirlo, pero una vez que hemos visto contenidos nuevos, ya podéis ir repasando: las partes del río, los distintos lugares... Poco a poco.
That'll be all!
See you tomorrow :)
Ramón C.
Hola, Hera.
ResponderEliminarAhora que no nos oye nadie te tengo que decir que yo no soy muy amigo del rap (¡no me gusta nada!).. Pero creo que esta canción no está mal del todo ;)
Un abrazo!
;)
Eliminar