miércoles, 18 de marzo de 2020

Natural Science (Wednesday 18th March 2020).


Buenos días, familias.

Cada día iré colgando algo nuevo en el blog, pero sería bueno que los chavales echaran un vistazo a entradas anteriores haciendo un repaso en las pestañas de las tres áreas. Todo lo que son videos y canciones se pueden ver más de una vez, al igual que los juegos.

A pesar de proponer actividades más o menos curriculares, no se me escapa que son muchas horas y que es conveniente dedicar tiempo a tareas menos escolares pero muy importantes. Es posible que muchas de las cosas que os propongo ya os hayan llegado por otros canales, ¡está todo el mundo tan conectado! Aun así, me han hablado bien de esta web y me gustaría compartirla con vosotros.


Un saludo y mucho ánimo.

Good morning, everyone! 
What about some Natural Science? There are a few things I want you to do today.

FIRST.
Do these two activities. You can write them down in your notebook. They are very easy.

Classify the next elements. Are they SOLID, LIQUID or GAS?

BREAD, MILK, OXYGEN, VAPOUR, BLOOD, GLASS, WATER, HAILSTONE, SNOWFLAKE, CARBON DIOXIDE

SOLID
LIQUID
GAS











Complete the next texts with the next words:


amount, level, cylinder, space, higher, scale, grams, litres,
 

Mass is the _________ of matter something contains. For example, a watermelon has more matter than a lemon. This means it has a _________ mass. A computer has a higher mass than a piece of paper. You can use a balance or a _______ to find the mass of an object. They will tell you the mass of the objects in _________ (g) and kilograms (kg).

Volume is the amount of __________ an object occupies. To measure the volumen of an object of any shape, first put water in a measuring cup or ___________. Measure the water _________. Then put an object into the cup. Measure the water level again. Subtratc the new measurement from the first one. This gives you the object’s volumen in millilitres (ml) or _________ (l).

SECOND.

Watch the next video very slowly and paying attention. It is a bit longer than usual, but it goes over some interesting contents: mass, volumen, density…


THIRD.

Try to do this interactive worksheet about materials (as you did yesterday with the Future worksheet).


What are they made of?, an interactive worksheet by jecika
liveworksheets.com

4 comentarios:

  1. Hola Ramón ahora iba a copiarlo en mi cuaderno de science (en el apartado de naturales)
    Muchas gracias, un saludo Hera🙂

    ResponderEliminar
  2. Okay Ramón gracias ya lo he hecho.Alberto

    ResponderEliminar

Archivo del blog